lørdag 16. februar 2013

H U S









Så lenge jeg kan huske har jeg drømt om å bygge HUS.
En gang gjorde jeg det..., men omstendigheter skulle ha det til at jeg solgte før jeg flyttet inn....
Og når vi bestemte oss for å flytte fra Kristiansand til Flekekfjord, 
var det først og fremst tomt vi lette etter. 










 Pga omstendigheter igjen, og ikke minst utålmodighet ble det ikke noe tomt på oss, 
men i stedet det flotte huset vi bor i nå... 
I dag har vi vært å kikket på en tomt. 
Og jeg begynner å drømme, 
om å bygge hus HUS igjen. 


Akkurat nå er det dette (bildet) som er favoritthuset. 


 Dreams are for free. 











14 kommentarer:

  1. Så spennende med husdrøm :) Vi har nettopp kapret en drømmetomt på mitt hjemsted - så jakten på Huset med stor "H" har dermed startet :) I den forbindelse må jeg nesten spørre deg hvilket hus dette er?
    Klem fra fast leser i Bergen

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er spennende, og kanskje det aller gøyeste er planer og drømmer :)
      Huset er Fjorgstad hus - nr. 2806 (tror det er det det heter )

      Slett
  2. Jeg har og noen husdrømmer:)
    Og dette var lekkert!!
    Digger de litt moderne funkishusene ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette er lekkert, og ikke minst bra planløsning.

      Slett
  3. For et lekkert drømmehus,
    jeg drømmer gjerne om det samme.
    Jeg har også alltid drømt om husbygging,
    om å kunne bygge akkurat slik vi vil.
    Men vi trives da godt i vår kjøpte enebolig heldigvis.
    Men det er alltid lov å drømme,
    og hvem vet...

    Fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi trives godt her vi bor også :) Men det er noe eget med å kunne bestemme hvordan en skal ha det helt i fra starten av.
      Ja - det er godt det er lov å drømme :)
      Fortsatt god helg til deg og!

      Slett
  4. Eg og har alltid hatt drømmer om å bygge eget hus,må være ein stor drøm men merker at eg blir meir og meir kresen på korleis eg vil ha det så får nok aldri råd til det men drømme er lov:)
    Det var et kjempeflott hus du drømmer om!super planløysing!
    Ein fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Planløsningen er super - det er det viktigste for oss - vi er ganske kresne ja;)
      Ha en fin dag du og!

      Slett
  5. Jeg drømmer også om å bygge. Og drømmen er et Fjogstad-hus. Modell 2804 er mitt drømmehus. Men når drømmetomta ikke finnes i nærheten, så blir det med drømmen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Modell 2804 er også veldig fint :) Tomt er en mangelvare her også, så vi ser på de muligheter som dukker opp.

      Slett
  6. He he, har man først begynt å drømme om å bygge hus...;) Vi bygget til slutt, og er kjempefornøyde! (Selv om økonomien ikke akkurat blir på topp når huset er ferdig og lånet skal nedbetales...)

    SvarSlett
  7. For et lekkert hus:), skulle gjerne bygget hus en gang til:)
    Klem

    SvarSlett
  8. VIKTIG å drømme litt, vi er ofta e flekkefjord. koseligste lille byen... <3 bor dere der nå??
    Klems Diana.

    SvarSlett
  9. drømmer er bra
    og planer
    og litt tålmodighet
    flott husskisse! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på din kommentar. Tusen takk!!
Jeg prøver så godt jeg kan å besøke deg tilbake dersom du har blogg.

Du kan også kontakte meg på mail; v.detgodeliv@gmail.com
Ha en fin dag!