søndag 14. august 2011

Oppskrift: Lyse muffins og herlig smørkrem ♥

Dette blir 12 muffins. Rør smør og sukker hvitt. Så visper du inn ett og ett egg.
Sikt hvetemel, bakepulver og vaniljesukker og tilsett  juice/melk
For å få sjokolademuffins har du i 4 ss kakaopulver, men da må du også tilsette litt mer juice.
Fyll muffinsformene 3/4 fulle ved hjelp av skjeer. Stekes midt i ovnen 175 °C i ca. 20 minutter.
Hvis jeg skal ha bær i muffinsene så legger jeg dem på tilslutt, og trykker de forsiktig ned i røra.
Jeg bruker papirformer i muffinsbrettet, slik får de en fin form når de er stekt.
Skal du ha smørkrem på, må du vente til muffinsene er avkjølt.
 
 
 


 


På bildene ser du at jeg har laget en sjokoladekrem og en rosa krem.
Da blander jeg ost, smør og melis først, rører dette til en fin krem.
Så kan du evt. dele den i to og tilsette sjokolade og kaffe i den ene, og bær og saft i den andre.
Du kan jo også bare ha rød konditorfarge i, men jeg synes bærene setter litt god smak også.





Hell kremen i en "sprutepose" og sprøyte på muffinsene.
Så kan du pynte med bær og melis eller perler og hjerter:)
Muffinsene må stå kjølig frem til servering, slik at ikke smørkremen smelter.




I dag ble det ikke smørkrem.
I dag ble det rykende ferske muffins rett på bordet.
Med melisglasuren og pynten i egne hender.... ble det lykke for ei lita jente.


Ojojoj... Det ble mye baking denne uken, som tidligere nevnt - bruker jeg enhver anledning:)
I dag har mann og barn vært på tur i skogen, og hjem kom det herlige blåbær....
Da er det jo klart at vi må bake blåbærsmuffins:)


11 kommentarer:

  1. Åjjåjjåjj jeg vil sette igang med EN gang! Men så er vi tomme for mel, er ikke det typisk? Det pleier vi aldri å være tomme for. Vel vel, da får jeg vente til i morgen, takk for oppskrift! <3

    SvarSlett
  2. Nommenom...
    Jeg vil ha, men først må jeg ha skikkeli mat!
    Fine bilder :)

    SvarSlett
  3. Så deilige ut! Disse oppskriftene skal jeg prøve ved neste anledning!:)

    Klem

    SvarSlett
  4. nammm dette så helt fantastisk ut :D

    SvarSlett
  5. Så lekre de muffinsene var, det fikk jeg jammen lyst på. Ikke noe er så stas som muffins med selvplukkede blåbær. Regndag = bakerst her i huset. I dag hadde vi gode naboer på nystekte vafler - koselig :-)

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  6. Takk for oppskrift, Vivian! Disse må jeg definitivt prøve!
    Flotte bilder tatt ut fra ei kokebok...

    Ha en flott uke!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  7. Mmmm, nam...
    De ser så innmari gode ut! =}
    Du er så flink!!!

    Klem

    SvarSlett
  8. Så gode de så ut!!!
    NAM!

    Ja, jeg skulle også ønske jeg kunne gifte meg en gang til - OG med samme mannen, tihi... Det var jo en fantastisk dag og den gikk ALTFOR fort!!

    Ha en ny og feiende flott uke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  9. Å namnam, det så veldig godt ut. :)
    Vi har også vært på skogstur i dag. Hos oss ble det blåbær og bringebær på vafler da vi kom hjem. Ikke dumt det heller.
    God ny uke kjære du.
    KLEM

    SvarSlett
  10. Så utruleg gode dei såg ut! :) takk for kommentar :) eg elskar å laga cupcakes. Eg lurar på kva redigeringsprogram du brukar? Det er så fint med skrifttypen og layouten du brukar her i innlegget, klem Lina

    SvarSlett
  11. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.


    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett